Pohodlné objednávanie vizitiek z domova a kancelárie.
1. Všeobecné ustanovenia
Nasledujúce obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim : JAREST s.r.o., Rovniankova 2, 851 02 Bratislava, IČO: 44896743, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, vložka číslo: 59765/B (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim. Predmetom tejto zmluvy je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
JAREST s.r.o., Rovniankova 2, 851 02 Bratislava, IČO:
44896743, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
Bratislava I, Oddiel: Sro, vložka číslo: 59765/B
DIČ:
2022863469
IČ DPH: SK2022863469
Prevádzka: tlačiareň -
MOBI PRINT, Rovniankova 1, 851 02 Bratislava
Telefón:
+421 903 26 79 89
Email:
kontakt@mobiprint.sk
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O.
Box 5,820 07 Bratislava 27
odbor technickej kontroly
výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor
tel. č.:
02/ 58272 172, 02/58272 104 fax č.: 02/ 58272 170
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení
platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy
v písomnej forme, v ktorej budú dohodnuté podmienky odchylne
od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito
obchodnými a reklamačnými podmienkami. Novo dohodnuté
obchodné podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi
úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby
a pod.)
1.2. Na účely týchto obchodných a reklamačných
podmienok sa doplnkovou zmluvou rozumie zmluva, pri ktorej
kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytovaná služba,
ktorá súvisí s predmetom danej kúpnej zmluvy, pokiaľ je
dodávaný tovar alebo poskytovaná služba predávajúcim alebo
treťou stranou na základe ich dohody.
1.3. Zobrazená
kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorá je prevádzkovaná predávajúcim
obsahuje aj daň z pridanej hodnoty v stanovenej výške podľa
platného právneho predpisu Slovenskej republiky. Nezahŕňa
cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky
obchodné a iné akcie platia do vypredania zásob, ak pri
danom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Právom
predávajúceho je kedykoľvek upraviť predajnú cenu tovaru,
ktorá je uvedená na internetovej stránke elektronického
obchodu, v prevádzke predávajúceho. Takáto zmena sa
nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez
ohľadu na to, že ešte neprišlo k dodaniu tovaru.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý
zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a
odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky
predávajúceho, ktorému zaslal návrh na jej uzatvorenie.
Predmetom zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k
tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok,
uvedených v tejto objednávke (ďalej len "objednávka").
2.2. Po odoslaní objednávky bude zaslaná na e-mailovú adresu
automaticky generovaná správa o prijatí objednávky do
elektronického systému predávajúceho (ďalej len "potvrdenie
doručenia objednávky"). V prípade potreby je možné, že na
e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť zasielané všetky
dodatočné informácie ohľadne jeho objednávky.
2.3.
Potvrdenie o doručení objednávky obsahuje informácie o tom,
že predávajúcemu bola doručená objednávka, ktorá nie je však
akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4.
Následne bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho
informácia, ktorá obsahuje oznámenie o tom, či objednávka
kupujúceho bola akceptovaná (ďalej len "akceptácia
objednávky"). Obsahom akceptácie objednávky sú názov a
špecifikácia tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej
zmluvy, údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o
pravdepodobnej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o
mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o podmienkach,
spôsobe cene a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto
doručenia pre kupujúceho, ďalej údaje o predávajúcom ako
napríklad obchodné meno, sídlo, IČO a podobné. Oznámenie
môže obsahovať aj iné potrebné údaje.
2.5. Uzatvorenie
kúpnej zmluvy nastáva doručením akceptácie objednávky
elektronickou alebo písomnou formou.
2.6. Predávajúci
jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným
spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o
predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných,
platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak,
že:
a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo
charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku
komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho
informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
c) o
telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú
dôležité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu
jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval
na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
d) o
adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť
reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný
podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
e) o
celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej
hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na
povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť
vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na
dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo,
ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o
skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval
na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
f) o platobných podmienkach,
dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci
zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o
postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a
podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od
kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl.
10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
h) o poskytnutí formuláru na
odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný formulár
na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho
i)
o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude
znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa
§ 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa
pri predaji na diaľku"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj
náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu
nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl.
10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
j) o povinnosti kupujúceho
uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie
podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom,
čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
k) o
okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie
od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
l)
o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru
alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka
informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
m) o
existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom
alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje
ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo
predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a
podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po
predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc
poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
n) o existencii príslušných kódexov správania,
ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým
sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho,
o) o dĺžke trvania
zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o
zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri
ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu
o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
p) o minimálnej dĺžke trvania
záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z
kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
q) o
povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú
finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach,
ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy
vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
r) o
funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných
opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to
vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
s)
o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a
softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné
očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
t) o
možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou
prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak
sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
u) o
potrebných úkonoch na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že
tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
v)
o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe
u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju
kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie
zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho.
2.7. Pokiaľ predávajúci nesplnil svoju
informačnú povinnosť podľa bodu 2.6. písmena e) týchto
obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný
tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
a) v prípade potvrdenia
objednávky formou akceptácie je predávajúci povinný dodať
kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite a
zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho
uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar
spĺňal platné právne predpisy SR,
c) zaslať potvrdenie o
uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako napríklad cez
e-mail. Potvrdenie je povinný zaslať bezodkladne a musí
obsahovať všetky informácie uvedené v 2.6. vrátane formuláru
na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) najneskôr spolu s
tovarom odovzdať kupujúcemu v elektronickej alebo
písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a
užívanie zakúpeného tovaru a tak isto ďalšie doklady, ktoré
sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej
republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací
list, záručný list a daňový doklad.
3.2. Predávajúci má
právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim za
dodaný tovar.
3.3. V prípade nedostupnosti tovaru alebo
vypredania zásob, nie je schopný predávajúci dodať tovar
kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej
týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za
dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou predávajúceho ponúknuť
kupujúcemu náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od
kúpnej zmluvy pre kupujúceho (storno objednávky). Odstúpenie
od kúpnej zmluvy alebo storno objednávky je možné zaslaním
e-mailu kupujúcim. V prípade uhradenia kúpnej ceny kupujúcim
alebo jej časti, je povinnosťou predávajúceho vrátiť už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp.
stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ
sa zmluvné strany nedohodnú inak. Pokiaľ nedôjde k prijatiu
náhradného plnenia kupujúcim, ponúkané predávajúcim a ani
neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade uhradenia kúpnej ceny
kupujúcim alebo jej časti, je predávajúci povinný vrátiť už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, kupujúcemu.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Predávajúci oboznámil kupujúceho o povinnosti
zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.
4.2. Práva kupujúceho: Kupujúci má právo na dodanie tovaru v
množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými
stranami.
4.3. Povinnosti kupujúceho:
a) zaplatiť
dohodnutú kúpnu cenu predávajúcemu v dohodnutej lehote
splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného
tovaru,
b) prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný
c) v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim
podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
d) Ak
kupujúci poskytne zhotoviteľovi obrázky, ilustrácie, texty
alebo iné podkladové materiály na zhotovenie diela (tovaru),
zaslaním týchto obrázkov, ilustrácií, textov alebo iných
podkladových materiálov na základe objednávky alebo spolu s
objednávkou objednávateľ prehlasuje, že je majiteľom
autorských práv alebo disponuje súhlasom príslušných
majiteľov autorských práv na použitie, nakladanie alebo
spracovanie týchto obrázkov, ilustrácií, textov alebo iných
podkladových materiálov so súvisiacimi objednávkami.
Zhotoviteľ v prípade použitia takýchto obrázkov, ilustrácií,
textov alebo iných podkladových materiálov na vykonanie
diela (tovaru) nezodpovedá za porušenie autorských práv
tretích osôb k takto poskytnutým a použitým obrázkom,
ilustráciám, textom alebo iným podkladovým materiálom
("materiály"), vrátane práv k ochrannej známke alebo
dizajnu, ani za priame, nepriame alebo mimoriadne škody,
spôsobené použitím dodaných materiálov. Objednávateľ preberá
plnú právnu zodpovednosť na seba za škodu alebo ujmu
akéhokoľvek charakteru spôsobenú zhotoviteľovi,
objednávateľovi alebo tretím osobám v dôsledku použitia
alebo spracovania dodaných materiálov.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Pri každom tovare na internetovej stránke
elektronického obchodu je uvedená obvyklá dostupnosť tovaru
aj s termínom jeho expedície.
5.2. Predávajúci je povinný
dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo
dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej
zmluve inak. Pokiaľ si túto povinnosť predávajúci nesplnil,
môže ho kupujúci vyzvať, aby dodal vec v ním určenej
primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani
v tejto dodatočnej primeranej lehote, je kupujúci oprávnený
odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať
kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na
dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4.
Zobrazenie tovaru na ľubovoľnej internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len
ilustračné. Rozmery, váha a iné údaje o tovare, ktoré sa
nachádzajú v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach
predávajúceho umiestnených na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a
môžu sa odlišovať od skutočnosti o +- 1% z uvádzanej
hodnoty.
5.5. Povinnosťou kupujúceho je prevziať tovar na
dohodnutom mieste, podľa kúpnej zmluvy alebo iným spôsobom v
čase pred doručovaním tovaru (ďalej len "miesto"). Kupujúci
je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je
predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a
kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v
čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
5.6. Pokiaľ, predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto
a v časovom rozsahu, je povinnosťou kupujúceho prevziať
tovar osobne alebo zabezpečiť, prevzatie tovaru osobou
splnomocnenou kupujúcim. Kupujúci je povinný podpísať
protokol o zaplatení kúpnej ceny, o doručení a o odovzdaní
tovaru. Povinnosťou tretej osoby splnomocnenej na prevzatie
tovaru je predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie
objednávky. Okamihom doručenia tovaru kupujúcemu sa tovar
považuje za dodaný. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie
dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo
treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu
o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru
kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. V prípade potreby opakovať dodanie tovaru z dôvodu
neprítomnosti kupujúceho na mieste a v časovom rozsahu alebo
ak kupujúci neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí
časového rozsahu, bez predchádzajúceho písomného odstúpenia
od kúpnej zmluvy, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie
náhrady vo výške skutočných nákladov za vzniknutú škodu za
pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto.
5.8.
Povinnosťou kupujúceho je kontrola prijatej zásielky, obal
tovaru a aj tovar, ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu
predávajúceho, napríklad kuriér. Pokiaľ bude zistená vada
tovaru, je povinnosťou zástupcu predávajúceho umožniť
kupujúcemu vyhotovenie záznamu o povahe a rozsahu vady
tovaru, správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. S takto
vyhotoveným záznamom, doručeným predávajúcemu môže kupujúci
odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť
doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto
obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád
tovaru u predávajúceho alebo ním určenej osoby. Pokiaľ
kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadami, všetky
účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu
znáša predávajúci.
5.9. V prípade nedodania tovaru
predávajúcim, je kupujúci oprávnený v lehote uvedenej v bode
5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu
cenu alebo jej časť v lehote 14 dní od okamihu doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy. Peňažné prostriedky sa prevedú
na bankový účet, ktorý určí kupujúci.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej
zmluve medzi kupujúcim a predávajúcim je uvedená v
akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V prípade ak
je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky
vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke
elektronického obchodu v čase odoslania objednávky
kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu
s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá
sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej
zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo
písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, pri
osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru
alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený
v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke
predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
6.3. Pri
zaplatení kúpnej ceny bezhotovostným prevodom na účet
predávajúceho, sa považuje za deň platby, okamih kedy bola
celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4.
Povinnosťou kupujúceho je zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu
za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr
však pri prevzatí tovaru.
6.5. Predávajúci je oprávnený
odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu, ak kupujúci nezaplatí
predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na
Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej
ceny za tovar na splatnosť.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci až
úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar.
7.2. Okamihom
prevzatia tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou
kupujúcim od predávajúceho alebo od jeho zástupcu,
povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v
čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a
kupujúci tovar neprevezme prechádza na neho nebezpečenstvo
škody na tovare.
8. Reklamačný poriadok (záruka, zodpovednosť za vady, reklamácie)
8.1. Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie vady,
včas a riadne, pokiaľ ide o vadu tovaru, ktorú možno
odstrániť. Povinnosťou predávajúceho je vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
8.2. Namiesto odstránenia vady môže
kupujúci požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len
určitej súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, pokiaľ tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu
tovaru alebo závažnosť vady.
8.3. Vymeniť vadný tovar za
tovar bez vád môže predávajúci vždy, pokiaľ to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru,
ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar
mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na
výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie
isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
tovar riadne užívať.
8.5. V prípade iných
neodstrániteľných vád, má kupujúci právo na primeranú zľavu
z ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho
právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho
zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623
Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať
v čase pred odoslaním objednávky.
8.7. Kupujúci je
povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo určenej
osoby. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle
platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Informácie
o servisných miestach a určených osobách pre záručný a
pozáručný servis poskytne predávajúci kupujúcemu na zadnej
strane záručného listu alebo na požiadanie telefonicky alebo
prostredníctvom e-mailu.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
8.9. Na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sa vzťahuje reklamačný poriadok.
8.10. Pokiaľ tovar vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho, má kupujúci právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá
doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené
kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie
oznámenia o uplatnení reklamácie kupujúcim, predávajúcemu
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho
predávajúcemu alebo na to určenej osobe
c) doručenie
prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru
predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne
vybavenie reklamácie
8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a)
ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou
zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto reklamačných a
obchodných podmienok,
b) ak kupujúci
neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti
predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie
tovaru spôsobené kupujúcim,
d) ak vada
tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré
nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e)
ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou,
alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f)
ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami
obvyklého používania tovaru,
g) ak vada
tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada
tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla
neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či
atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k
tomu neoprávnenej osoby.
8.21. Povinnosťou predávajúceho je vybaviť reklamáciu a
ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) výmenou tovaru,
b) vrátením kúpnej ceny tovaru,
c)
odovzdaním opraveného tovaru,
d) vyplatením primeranej
zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie
predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím
reklamácie tovaru.
8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Zasielané produkty športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.24. V prípade záručnej opravy tovaru sa predlžuje záručná doba o čas, po ktorý kupujúci nemohol požívať tovar.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
8.26. V prípade odstrániteľnej vady, bude reklamácia
vybavená podľa rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15.
týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim
spôsobom:
a) predávajúci vadný tovar vymení alebo
b)
predávajúci zabezpečí odstránenie vady
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť,
alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo
o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia
tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady,
predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho
podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok
reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a)
výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších
technických parametrov, alebo
b) v prípade,
že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. V prípade neodstrániteľnej vady alebo viac krát opakovanej odstrániteľnej vady, alebo pokiaľ ide o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktorá zamedzujú riadnemu užívaniu tovaru ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona 102/2014.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci
v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť
predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú
adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že
kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný
oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú
adresu.
9.3. Kupujúci si môže kedykoľvek
skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť
svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke
elektronického obchodu v časti " Môj profil".
9.4.
Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust.
§ 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“)
predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania
kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho
súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných
údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v
predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných
údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy,
v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného
políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v
zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci spracoval a
uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené
vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho
týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch,
zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich
vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa
zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách
na ponúkaných tovaroch.
9.6. Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a
nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm.
c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený
v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
9.8.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm.
e) ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú
uvedené týchto obchodných a reklamačných podmienkach
osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a
využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý
boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými
údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.9.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5 týchto
reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do
splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho.
Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí
bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so
spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek
písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od
doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky
vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky
potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a
nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje
identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto
obchodných a reklamačných podmienok,
b)
identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť,
ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje
sú uvedené v akceptácii,
c) účel spracúvania
osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi
predávajúcim a kupujúcim,
d) že bude
spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a
priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo
telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a
v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO,
číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou
osobou,
e) že požadované osobné údaje je
kupujúci povinný poskytnúť,
9.11.
Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v
súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý
neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym
predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje,
že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani
podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby,
tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.12.
Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od
predávajúceho vyžadovať
a) potvrdenie, či
sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
b)
účel spracúvania osobných údajov,
c) vo
všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní
svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave
v rozsahu:
i) identifikačné údaje
predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa;
to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov
nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
d) vo všeobecne
zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého
získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
e)
vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných
údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f)
doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky
okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné
pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených
záujmov v rozsahu najmä
i) poučenie o
dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné
údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na
základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj
čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť
osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného
aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je
Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci
oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť
ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť
osobné údaje,
ii) informácie o tretích
stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú
osobné údaje poskytnuté,
iii) okruh
príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú
osobné údaje sprístupnené,
iv) formu
zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
v)
tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do
týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
g)
opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych
osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h)
likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich
spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady
obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
i)
likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného
právneho predpisu SR.
9.13. Kupujúci na
základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči:
a) spracúvaniu
jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo
budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho
súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b)
využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d)
na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c)
poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm.
d) na účely priameho marketingu.
9.14.
Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v
prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ
vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o
neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených
záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade
takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu
nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka
kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné
údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného
odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti
dovolia.
9.15. Kupujúci na základe písomnej
žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má
právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa
rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne
účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá
výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej
osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o
preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od
automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je
povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že
rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať
oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia
predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 9.18.
týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v
prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú
upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov
kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo
počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal
rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak
predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia
na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
9.16.
Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho
žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa
považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú
elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne
najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
9.17.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene
spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu
osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne
úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný
zástupca.
9.18. Predávajúci je povinný
písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. týchto
obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť
požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať
najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo
požiadavky.
9.19. Obmedzenie práv kupujúceho
podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne
oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.
9.20. Predávajúci oznamuje týmto
kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a
bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa
predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a
sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu
príjemcov:
Slovenská pošta, a.s. , Partizánska cesta č.
9, 975 99 Banská Bystrica
IČO: 36631124 +
Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka
pri Dunaji, IČO: 31329217
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany predávajúceho, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4. Začiatok plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy je
stanovený na deň, v ktorý kupujúci alebo ním určená tretia
osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
tovaru alebo pokiaľ
a) dodáva tovar pozostávajúci z
viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,
b) tovary objednané
kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
c) na
základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného
obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy,
predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia
lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.6. Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje písomná forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Nie je možné požadovať od kupujúceho žiadne náklady alebo iné platby, ktoré súvisia so zrušením doplnkovej zmluvy, okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
10.9. V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.11. Zásielky na dobierku nebudú preberané predávajúcim. Odporúča sa tovar poistiť. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.12. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Tovar sa vráti priamo predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí v prípade ak predávajúci súhlasil, že tieto náklady bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo
neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:
a)
hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. §
457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
b)
náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou
tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa
cenníka pre pozáručný servis tovaru.
Kupujúci je povinný
v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok
predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške
rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase
odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť
od zmluvy, ktorej predmetom sú:
predaj
tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru
určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je
vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru
predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal
rozbalil,
poskytovanie elektronického
obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto
súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.5. Kupujúci berie na vedomie, že pri tlači a rezaní sa môže vyskytnúť odchýlka +/- 1,5 mm.
11.6. Kupujúci má právo na kontrolný výtlačok vlastného tlačového návrhu pred samotnou tlačou. Doba dodania celej dodávky však začína následne plynúť až po písomnom schválení kontrolného výtlačku alebo prijatia podpísaného výtlačku našou tlačiarňou. Kontrolný výtlačok slúži na vizualizáciu farebnosti. Používa sa hlavne pri vyšších nákladoch a v prípadoch kedy je kladený vysoký dôraz na farebnosť vytlačených produktov. Ak kontrolný výtlačok nie je požadovaný dodatočné reklamácie na kvalitu tlače nebudú akceptované. Kontrolný výtlačok je spoplatnený podľa rozsahu tlače a vykonaných služieb.
11.7. Kupujúci má právo požiadať o bezplatne zaslanie vzorky tlače a papiera (vzorkovník). Vzorky je možné požiadať na kontaktnom e-maile uvedenom vyššie.
11.8. Kupujúci berie na vedomie že nie je možné uplatniť si reklamáciu spôsobenú dodaním nekorektných tlačových dát. To platí spravidla pre tlačoviny, ktoré rozmerovo sú prispôsobené k požadovanému objednávanému rozmeru, kde bol použitý farebný model RGB, pantone farby, Hex color, namiesto CMYK, došlo k zámene alebo chybe pri miešaní farby, boli použité fonty, ktoré nie sú pevnou súčasťou dokumentu alebo v dokumente boli použité fotografie s nízkym rozlíšením ako 300dpi. Drobné farebné odchýlky nie sú považované za chybu. To platí aj pre farebné odchýlky od predchádzajúcej zákazky vytlačenej u nás v minulosti. Pokiaľ chcete mať absolútnu istotu, že farebnosť bude presne dodržaná, je potrebné schváliť náhľad tlače ( podľa bodu 11.6). Náhľad tlače - kontrolný výtlačok je možné požiadať e-mailom.
Príloha č. 1
Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku
v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o a zmene a doplnení niektorých zákonov
Predávajúci |
|
Obchodné meno: |
JAREST s.r.o. |
Ulica a číslo: |
Rovniankova 2 |
Mesto: |
Bratislava |
PSČ: |
851 02 |
IČO: |
44896743 |
DIČ/IČ DPH: |
SK2022863469 |
Telefón: |
0903 267989 |
E-Mail: |
|
Prevádzka: |
tlačiareň - MOBI PRINT Rovniankova 1, 851 02 Bratislava |
Kupujúci |
|
Meno a priezvisko: |
|
Ulica a číslo: |
|
Mesto: |
|
PSČ: |
|
Telefón: |
|
E-Mail: |
|
Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od uzavretej (vyberte jednu z možností): |
Kúpnej zmluvy |
zmluvy o poskytnutí služby |
Predmet zmluvy bol zakúpený prostredníctvom internetovej stránky: |
Bola mi zaslaná potvrdená objednávka číslo: |
|
Zo dňa: |
|
Číslo faktúry: |
|
Tovar mi bol doručený dňa (deň prevzatia): |
|
Žiadam preto o vrátenie (ponechajte len jednu možnosť): |
|
plnej hodnoty faktúry (všetok fakturovaný tovar je predmetom odstúpenia od zmluvy) alebo čiastočnej hodnoty faktúry (len určitá časť z tovarov je predmetom odstúpenia od zmluvy) |
|
názov vráteného predmetu zmluvy, a počet kusov (iba ak vraciate len časť predmetu zmluvy): |
|
Požadovaná hodnota k vráteniu: |
|
|
Požadovanú sumu mi vráťte (vybraté ponechajte): |
|
|
poštovým poukazom na moju adresu (uvedená hore) |
|
|
prevodom na účet, číslo/kód banky alebo IBAN: |
|
|
Ak tovar nie je súčasťou zásielky, beriem na vedomie skutočnosť, že predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, do momentu pokiaľ mu nie je dodaný tovar, alebo nepreukážem zaslanie tohto tovaru.
Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia som povinný / povinná zaslať tovar predávajúcemu.
V ...................................... Dňa ..........................
....................................
Meno priezvisko
(podpis)
Príloha č. 2
Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adresu: (JAREST s.r.o., Rovniankova 2, 851 02 Bratislava e-mail: kontakt@mobiprint.sk).
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie
od kúpnej
zmluvy, ktorý sa nachádza ako príloha č. 1 obchodných
a reklamačných podmienok.
V prípade záujmu máte možnosť vyplniť a zaslať vzorový
formulár na odstúpenie od
kúpnej
zmluvy alebo
akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od
kúpnej
zmluvy aj
elektronicky. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia
od kúpnej
zmluvy Vám
bezodkladne potvrdíme e-mailom, resp. na inom trvanlivom
nosiči.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na adresu sídla spoločnosti bez zbytočného odkladu a v každom prípade najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Upozorňujeme Vás, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť 14.08.2015 a nahrádzajú všetky pôvodne.